tisdag, augusti 05, 2008

Tillbaka i verkligheten

Hade ju "mina andra semesterveckor" nu, de senaste två veckorna, och började att jobba igår igen efter att ha varit hemma och njutit av och med familjen... Det var lite segt, skall erkännas, men det var roligt att träffa kollegorna igen. En av kollegorna och jag tog en prommenad på eftermiddagen, följda av en uppdykande commis, som helt plötsligt stack in huvudet i köket och lämnade en massa god Schweizisk choklad.

Sådana commiser unnar jag alla kockar!

Bakade bröd på eftermiddagen. Tror att det kan ha blivit lite för mjukt i mitten, men jag får se idag hur det är.

Idag tänkte jag - om jag har alla grejer jag behöver hemma (jag har inte kollat så noga, jag har ju haft semester!) göra lite müsli på eftermiddagen, och sedan städa ur ugnen ordentligt.

Det blir i alla fall "Thailändsk Kycklingsoppa" idag, till lunch. Det är bra. Det brukar vara poppis. Och så kommer det varor, något som alltid känns lite som lotteri, såhär på sommaren, när våran leverantör kör med vikariepersonal.

En rätt ordentlig dag, som synes. Vi får se lite hur allt går.

Inga kommentarer: