onsdag, augusti 27, 2008

Jag är bara SÅ old-school...

Jag snackar givetvis om presentationerna på mina tallrikar. Ibland tycker jag att jag är SÅ himla duktig och innovativ som lärt mig stapla mat vackert och kommer på den briljanta idén att trixa till något kvist grönt uppepå. Avantagardistiskt? Pyttsan! De senaste dagarna har jag bland vänner, bekanta, bloggar jag läser osv. hittat följande - MYCKET - mer innovativa matuppläggningar.

Eller - vad sägs om dessa:

Rosénskan - en gammal polare - skickar följande per mail, appropå min lite blygsamma hamburgare härom dagen:



En annan gammal kompis FdLocusKarin - en f.d. kollega - skrev härom dagen om följande fina lilla uppläggning av fiskpinnar! Tjusigt, eller hur?



Och slutligen - den här tar priset - Xtian på FastFoodLovers postade den här - kanske det ballaste jag sett. Det är alltså hamburgare (igen) vi snackar om... I Nikes tappning.



För mer info - kolla här.

Ungefär hur coolt som helst?! Det är i sådana här tillfällen man som kock inser att man inte är så innovativ eller "framåt", men att det är ok att bara vara "en upprätthållare av tradition", ibland. (Även om jag givetvis grämer mig över att jag inte kom på de här grejerna först! :-) )

Lycka till med uppläggningarna så länge!

Inga kommentarer: