torsdag, april 24, 2008

Chili och mopedväder

Hade Chili con carne på jobbet igår. Ja, och så "chili sin carne" eller vad det kan heta om man gör en vegetarisk? I mitt fall med quornfärs. Och så en "Carne sin chili" till ett par barn som äter annan specialkost. Det var kul, för jag tänkte att "det var ju inte så länge sedan jag hade chili på matsedeln" och när jag k ollade var det någon gång i början av februari. Tiden går tydligen fort, vilket verkar visa (återigen) att jag har det väldigt roligt på jobbet.

En annan sak som var väldigt roligt igår var vädret. Jag hade i och för sig stått i ett lite för varmt kök hela dagen (det blev så varmt att jag fick ta av mig kockrocken och jobba i T-shirt, i stället!) och meswt fått se på nät ungarna lekte utanför så jag var grymt avundsjuk när jag åkte hem. Vädret var så fint och det skrek verkligen i "åkak moppe-tarmen", så stackars Izabella fick ställa upp och så blev det varv mellan huset och Magnus, och tillbaka.

Vi har - ibland - fått bort missljudet från moppen, men ibland återkommer det och jag vet inte varför. Kopplingen är emellertid inte den bästa (lemellerna är slut), men med en moppe från 90-talet känns det inte jätteprioriterat att meka så mycket mer med den. Jag kör den så länge det känns kul och sedan får jag väl sälja den till någon som behöver reservdelar eller något. Själv vill jag EGENTLIGEN ha en "50-talsinspirerad" scooter. En sådan där som har en stänksköld framme vid styret.

Har sett att det tydligen finns en gammal 30-moppe som hette "Honda Air" eller något liknande på mitten 90-talet, som man kanske kan hitta en begagnat. Då ni! Nej, nu skall jag gå och ta på mig lite mer kläder. Det är kyligt att susa fram i typ 25 km/h, såhär dags på dygnet, skall ni veta!

Inga kommentarer: