måndag, februari 11, 2008

Frågelådan

Så var det dags att öppna frågelådan igen. Fick - faktiskt som en kommentar på gårdagens inlägg - en fråga från Emma som har den fantastiska bloggen NewbieCooking. Nämligen:

Måste bara fråga en sak om förskola, nu är jag ju inte så gammal men jag vet ju att det har ändrats en hel del om namnen, eller är det fritids jag tänker på?
Vilken ålder är det på förskolebarnen du lagar mat till?


Förskola är vad som i dagligt tal kallades "dagis" för några år sedan. barnen på just "min" förskola är sisådär från ett år och några månader, och upp till 6 år.

Och just det tycker jag känns så viktigt - att få vara med och utforma de här barnens matvanor. Att liksom få vara med och forma vad de kommer att tycka är "gott" att få vara med och introducera nya smaker och att få vara med och visa att mat - fastän den är lagat i ett kommunalt storkök - faktiskt kan vara riktigt bra.

Typ så.

Inga kommentarer: