tisdag, juni 07, 2011

OT: Tisdagstema: Äventyr

Läser ju bloggen tisdagstema och idag är tisdagstemat äventyr. Ser mig själv som äventyrare, ibland, och inte sällan har de händelserna som i efterhand skulle kunna beskrivas som "äventyr" - d.v.s. att saker har gått lite oväntat, just varit förknippade med... Ja, just det, klättring. Här en bild från Ågelsjön, utanför norrköping. Just den här gången var jag "enögd" efter en av de där ögonoperationerna jag gått igenom (äventyr i sig) de senaste åren.

6 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Ojojoj. Den sortens äventyr är ingenting för mig, har aldrig varit, kommer aldrig att bli!!!

FamiljenFriluft sa...

Klimakteriehäxan: Oh, men det är så mysigt. Ja, inte att vara hornhinnetransplanterad, då, men att klättra! Det är verkligen grejen. För mig.

Elisabeth sa...

Du var i mina hemtrakter, vid en trevlig badsjö, men klättrandet är inget för mig. Ha dé!

Wildhearts sa...

Fotot verkligen andas äventyr! Lappen för ögat gör inte saken sämre.

Mona sa...

Att klättra verkar jättekul, även om det just inte är något för mig.

FamiljenFriluft sa...

Elisabeth: Oh? Kul! Är du från typ Jursla/åby/Hult/Norrköping någonstans, då? Ja, det brukar vara mysigt att slänga sig i sjön, varma sommardagar, när man klättrat lite. Vackert område. Jag brukar klättra där både på sommaren och på vintern. Det är ett favoritområde jag gärna återkommer till. Ofta.

Wildhearts: Tack. Jo, jag tyckte det.

Mona: Nej, så kan det ju vara. Klättring är kanske inte för alla. Själv gillade jag dina äventyrsbilder, även om jag alltid haft något slags outgrundlig rädsla för nötboskap! :-) Det där med äventyr är ju lite olika saker för olika människor. Men klättring är mitt äventyr. Och det tycker jag mycket om. Om du skulle ändra dig - hör av dig igen, så kan du få prova på någon gång!