söndag, maj 04, 2008

Försommarväder är salladsväder!

Ja, det har varit så trevligt väder här i två dagar nu! Idag kände Fru Värn och jag till sist att ingen av oss egentligen orkade laga någon "riktig" mat, så det blev en "varm sallad" i stället. Spenat och ruccola i botten, och så några körsbärstomater i halvor runt om, längs brämen på tallriken. På detta lite snabbt stekt kyckling i strimlor (kryddade med paprika, vitlök, salt och peppar) och lite snabbt fräst lök. Så krutonger av ett lite grövre bröd vi hade hemma (som fick torrostas i pannan) och slutligen några bitar mozzarella för min (och dotterns) del och haloumi för Fru värns del.

Inte så dumt!

Sådan här matlagning ägnar jag mig åt rätt ofta när det är vackert väder och man egentligen varesig vill eller orkar laga någon "riktig" mat. Vad lagar du?

(Och om du vill ha något dricka-tips till ovanstående föreslår jag en mild verdicchio, eller helt vanligt kranvatten utan krusiduller!)

Inga kommentarer: