söndag, juni 24, 2007

Midsommar

Kurön. Sill. Dottern i blomsterkrans. Allergisk. Typ så.

----

Har kollat in lite hur det gått hittills i den pågående glasstävlingen och faktiskt - trots att det varit midsommarhelg och grejer - har det tickat in några bidrag. Kul.

Först att lämna in ett bidrag var faktiskt blogg-idolen Elin från favvisbloggen Ragazze nella cucina - tre tjejer i köket, vilket fick hjärtat att slå lite fortare. Hennes sorbet på bl.a. rabarber och ingerfära verkar smaskigt. Och lätt. I ordets alla bemärkelser.

En annan gammal nätbekant - Rutan - lämnade in ett fantastiskt recept på glassbomb med jordgubbar. Det känns somrigt. Och glassbomb är en sådan där grej man nästan glömt bort, tycker jag!

Anna-Eva från "Lata mammans receptblogg" har också ställt upp med ett smaskigt recept!

Bra, jobbat hittills flickor!

Anne - som ju blev intervjuad här på bloggen för ett tag sedan (jag orkar inte leta nu, för att internlänka till hennes intervju, men ALLA av er vet ju vem Anne är? "Känd från aftonbladet-Anne"?) har lovat att ställa upp också, men jag har ännu inte sett något bidrag, så jag väntar vidare, spänt hoppandes på resultatet.

Förresten - varför är det inga snubbar som lämnar in något?

1 kommentar:

Anne sa...

Det kommer, det kommer.. jag har gjort två goda sorbeter senaste dagarna, får se om det blir någon av dem eller nåt ytterligare verk..