måndag, juni 04, 2007

Korv med senapssås

Måndag i "en sådan där vecka", med helgdag mitt i och annat som gör att leveranserna blir helt keff. Det betyder i klartext "mindre tid för gullande med maten", så - idag blev det "stekt korv med potatis och senapssås". Mat som klarar sig själv, med andra ord.

Bra, för givetvis kom inte alla grejer jag beställt och fritids på Grantomta, som beställer frukt och mjölk och grejer genom mig, hade inte lämnat några beställningar alls och var sedan där och rev i grejerna, så.... Well... Efter mindre kaos och tumult (som lyckligtvis inte slutade i kroppskador för någon av oss) fick vi utrett vem som skulle ha vad, vem som inte kunde få vad, för att alla grejer inte kommit osv.

Så korv visade sig vara ett bra val idag.

Dessutom gillar ungarna korv och det är ju alltid kul. Samtidigt tycker jag att det är för [sätt in valfritt kraftuttryck här] tråkigt att "plocka ihop" mat med korv. Det blir liksom ingen matlagning det är bara att värma på något sätt och så koka potatis eller något till. Färdigt.

En liten senapssås (bechamel i grunden, spetsad med senap och socker och lite fin timjan). blev det i alla fall.

Vissa dagar känner man sig duktig på jobbet. Andra dagar handlar det mer om att "hålla skutan flytande". Idag var en skorv-dag.

2 kommentarer:

Karin sa...

"skutan flytande" -eller grytan skjudande...

Sorry, kunde inte låta bli :-)
Är dessutom enormt avundsjuk på barnen på Grantomta dagis. Tänk om kocken på Lovas dagis skulle vara lika duktig som du... *drömmer mig bort*

/syster

FamiljenFriluft sa...

Hmm. Samtidigt skulle mina belackare kunna säga att det inte är svårt att ha vettig mat med den matbuget föräldrarna ger mig... Det verkar helt enkelt som att maten är något man vill satsa på på Grantomta. Det är i och för sig bra prioriterat, tycker jag! :-)