tisdag, juni 26, 2007

Manne är tillbaka!

Kompisen, Manne (Media-Manne som han snart kommer att få heta här på bloggen... :-) ) har en fantastisk liten blogg som jag läser nästan varje dag. Han skrev härom dagen en fantastisk post:
Loggbok - The Kristen Upplevelse: Urs�kta. Jag beh�vde ett raseriutbrott. som är det kanske bästa jag läst av honom på mycket, mycket länge.

Grejen är - Manne kan skriva. Bra. Faktiskt bättre än någon annan jag känner, som bloggar regelbundet. Mannes inlägg är ofta kul, genomtänkta små vardagsreflektioner som skapar någon slags mysig känsla hos en.

Och det här inlägget är bara så bra. Manne har vässat pennan och levererar ett inlägg som jag skulle kunna beskriva som "man tar en motorsåg...." Det är jättekul. Läs det.

Reagerade själv idag, efter att ha läst det här inlägget för någon dag sedan, på att de spelade låten på radion igen (trots att det måste ha varit ett misstag - enligt Mannes fantastiska logik) först med skratt, med tanke på "felet", men sedan med ilska när jag märkte att hela refrängen är snodd från T'Paus gamla örhänge "China in your hands".

Eller är det bara jag som tycker att det låter så?

Inga kommentarer: