lördag, juni 09, 2007

Ensamkväll = coopsushi


Det var en kvadriljard fantasiljoner grader varmt idag, så gräspollena trivdes i luften. Det i kombination med alldeles för ljus väderlek för mina sedan i höstas opererade ögon, gjorde att jag såg ungefär en meter framför mig idag när vi skulle in och titta på Stockholm Marathon. Efter att ha kisat med rinnande ögon bakom solglasögonen i några timmar fick jag nog och fumlade mig hemåt.

I värmen , och eftersom jag insåg att jag skulle äta middag utan fru Värn och dottern, som stannade inne i stan för att se "morfar" plåga sin dödliga lekamen runt stockholms gator i värmen, blev det en sväng in på den lokala (och luftkonditionerade) coop-forum butiken, där färdigsushi inhandlades.

Det händer att jag köper färdig sushi och då tycker jag faktiskt att vår coop har helt ok. De rullar sina bitar själv, i fiskdisken och den är rätt prisvärd (59 spänn för 9 bitar och med sådana där inlagda grönsaker med i lådan) Vill man kan man få någon bit utbytt i den manuella fiskdisken och det kostar inget extra.

Det är HELT ok.

Så - idag blev det coopsushi. Satt ett tag och glodde på reprisen av "Yippie Kay-yeag" på 6:an, innan jag tröttnade och i stället surfade till den nya favvisbloggen - Frukostflingan. Det var roligare.

---

Förresten - på tal om sushi - Grattis Lars som fyller 30 idag! Hoppas allt går bra och att vi kan träffas snart igen, och äta sushi, och kanske klättra lite? Fred och kärlek!

Inga kommentarer: