söndag, juni 10, 2007

Här är Gudagott att vara...

Var hemma hos mor och far idag och blev då, tipsad av mor, varse butiken "Fine food" vid lumaparken i Hammarby sjöstad.

Var inne i säkert tjugo minuter och bara gick bland hyllorna och log. Vad mycket roliga grejer! Vinägrar, oljor, en hel hylla med salt (Ja, jag fick två sorters vulkansalt, en röd och en svart av mor i present), en massa konserverade frukter, en hel hylla med bara olika sorters honung (Akaciahonung med tryffel? För bara 150 kr burken? Som hittat!) och allsköns matnörderier.

Jag kände mig som när man var liten och fick gå med farmor upp till gamla linköping och där köpa bröstkarameller i karamellboden i strut. Mycket bättre än såhär blir liksom inte livet!

Varenda nerv i mitt gastro-äventyrliga sinne skrek ut signaler och endorfiner genomsyrade hjärnan. Vad säger man? Jag är nördig. Jag vet. Men ärligt - gå dit.

Det var så himla ballt.

Det här är en affär jag riskerar att handla mig pank i, i framtiden.

1 kommentar:

Anne sa...

Javisst är den härlig!! :) De har supergoda lunchmackor också, och jag gillar verkligen personalen. Synd bara att de inte har någon vidare hemsida.