tisdag, november 24, 2009

Min vanligaste fråga

Jo, får frågor lite då och då - och några är väldigt vanligt återkommande. Som den om hur man styckar kyckling. Idag kom den senast i en kommentar till det här gamla inlägget.

Jag tror att det möjligen, i en mörk källare (eller så) i t.ex. Linköping kan finnas något slags filmsnutt där jag faktiskt styckar en kyckling (och gör buljong - just själva buljongen finns det nämligen bilder på - om man inte blinkar på fel ställe - i den här gamla filmen). Men tack och lov finns inget i alla fall publicerat på nätet som någon kan håna mig för, så jag pekar glatt vidare till "en annan TV-kock" och ett klipp som inte är så många veckor gammalt.

Kolla in det.

4 kommentarer:

Mackan Andersson sa...

Dude!

Kan du inte liksom köra lite temaveckor?

Jag vet att du tidigare har sagt att en kyckling räcker i typ en vecka (eller något) åt en person - kan du inte just köra "En kyckling, hela veckan"-vecka?

Eller en "torskblock"-vecka. Eller en Julskinke-vecka, eller något annat sånt där som är lätt att köpa mycket av på en gång och sedan kan varieras i en vecka?

Livet på den mörka sidan sa...

Det är bra !Alla borde lära sig stycka en kyckling !Lika viktigt som multplikationstabellen .

KARLAVAGNEN sa...

http://www.youtube.com/watch?v=L9oyr_MKABY

FamiljenFriluft sa...

Mackan: Hmm. Känns som en rätt kul idé, faktiskt. Ska tänka till lite kring det här. Bra idé.

Lyxpiraya: Jajamän!

Karlavagnen: Lysande! Den här hade jag helt glömt bort. Tack! Oh - vad roligt!