tisdag, maj 22, 2007

The show must go on...

Är mosig idag. Riktigt mosig. Dottern vaknade vid 12-rycket i natt och har sedan dess levt rullan i föräldrarnas säng. Sedan tre har jag inte sovit en blund alls. Lägg därtill en pollenallergi från helvetet och att det är tisdagen före onsdagen jag skall vara ledig ett par dagar och du hajar läget.

Idag skall jag ha hemkunskap för femmorna. Kul. Skall också, förmodligen genom ett Gudomligt ingripande, få till kokt sej och någon slags sås. Det skall bli.... ... . en utmaning.

Ikväll är Fru Värn på någonting med jobbet, så dottern och jag har egen kväll. Vi får se hur det går. Hon har varit rätt mammig på sistone och efter nattens sömn och en dag som i alla fall på pappret ser ut att ha all potential att köra ihop sig kan det hända att far i huset inte har världens bästa tålamod.

Treårstrots är viktigt för barns utveckling, har jag förstått.

Det är då man får gräva längst inom sig för att få fram den där motivationen att ändå gå till jobbet och få grejerna gjorda. Att leverera fast man är trött, har ont, snorar och snörvlar. Fast man inte är sitt mest pedagogiska och trevliga jag. Fastän man bara vill hem och sova. Eller packa för den stundande resan. Eller.... Jag vet inte. Andas.

Inga kommentarer: