söndag, mars 04, 2007

Google Blogger, Glass och Graviditet

Den här posten skrev jag ursprungligen den 1/3, men det har varit strul med
google blogger sedan dess. Först funkade inte "word verification"-bilderna i
bloggformuläret och sedan slutade den ta emot vad jag skrev i formuläret,
utom själva titeln. Nu har jag kommit på ett sätt att "lura" blogger genom
att e-posta mina bloggposter in, sedan editera dem i bloggerformuläret för
att få dem godkända. Jag hoppas att det funkar ett tag. Nåväl.

Anledningen till att jag skrev den här posten var att jag läste på SvD i en
artikel: http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14720728.asp, med titeln
"Glass ökar chansen at bli gravid".

Just orden glass och graviditet i samma mening i en artikeltitel får i alla
fall mig intresserad. Det handlar egentligen om att fetare mjölkprodukter
tydligen påverkar kvinnor på ett sätt som gör att de lättare blir gravida.
Lätt-alternativ har tydligen motsatt effekt.

Jag är trött nu, för jag har jobbat en lång dag, men jag tycker själv att
uttrycket "på tjocken" får en lite rolig dubbelbottnad betydelse av sådan
här läsning.

Jag reflekterar också över min erfarenhet av en kompis som faktiskt följt
med en tjej hem "på lite glass" och som sedermera fått reda på att hon är
gravid. Jag kan alltså se att artikeln är korrekt, även om jag inte förstår
den medicinska undersökningen som ligger till grund för den. :-)

Nåväl. Glass är bra. Och gott. Och jag brukar i alla fall se gravid ut,
ibland. Inte sällan efter några veckors intensivt glassätande på sommaren.
Så... Den verkar ju vara rätt den där artikeln. Svenskan har koll, helt
enkelt! :-)

Är det förresten någon mer än jag som också reagerar över det faktum att
vissa NÄR DE ÄR gravida gärna vill ha glass? Gärna någon sort som inte finns
hemma just då. Och gärna mitt i natten? Undrar om det finns någon
undersökning kring det?

Inga kommentarer: