lördag, mars 31, 2007

Webb-TV dag ett.

Ojojoj. Då har första dagen av inspelningarna gått till ända och vi har fått ihop en hel del material.Det känns jättebra. Hela dagen har gått rätt fort och vi har fått mycket gjort under tiden.

Saker jag lärt mig idag är:

Om man någon gång behöver få något gjort som kan tyckas "administrativst omöjligt" skall man ta kontakt med Emanuel. Ingen annan jag känner kan gå in på en konsumbutik där vi handlar lite "expressgrejer" till några scener och liksom: "Hej, jag undrar om vi kan få låna en kyl full med ägg...? Det gör sig bra på TV..." och liksom på stående fot få butiken att LÅNA UT 300 ÄGG för att "det skulle se bra ut på TV". Det är helt absurt. Men sådan är verkligheter med Manne. Det händer helt enkelt grejer.

En annan sak jag märkt r att killen tidigare känd som MediaKristofer är väldigt bra på att filma. Han gör grejerna som JAG vill ha dem och ofta är vi väldigt ense om hur grejerna skall filmas och ur vilka vinklar, i vilket ljus osv. DET är bra.

Ytterligare en lärdom är att det kan uppfattas som lite "suspekt" bladn grannar om man stänger alla epersienner i lägenheten sedan belyser allt med 600W-lampor och när folk frågar berätta att "vi filmar ett litet amatörfilmsprojekt för webben"...

Nu har den stora disknings- och återställningsoperationen börjatså att allt ser lika bra ut i morgon, igen. I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer: