måndag, augusti 24, 2009

Vill bara tipsa om världens chans.

Jo, såhär, va. Läser lite bloggar, såhär på kvällen, då ComHem tydligen har krångel med TV-nätet i mitt hus och jag inte har något annat att göra.

Kollar in mannen, myten, idolen och viss mån mentorn Lagers blogg och ser världens chans till världens kanske näst bästa kockjobb (det bästa är givetvis som köksmästare för ett kommunalt förskolekök i Hammarby Sjöstad, men just det jobbet är redan taget! :-) ) - att kocka en vinter i Thailand.

Förra året hjälpte jag - lite överilat, kanske - en tidigare commis att få jobb där och vis av erfarenheten kan jag väl säga:

Om du är duktig, har gjort några år i svenska kök, har en vettig reportoar, jobbar rent och inte har svårt att jobba i team - då bör du kanske tänka på det här.

Däremot:

Om du har något över huvud taget som håller dig hemma i Sverige, såsom nytt förhållande, goda arbetsvillkor, en lön du trivs med och ett behov av "västerländskt arbetssätt" bör du kanske tänka två gånger innan du drar.

Samtidigt - det här är världens chans. Och världens möjlighet till äventyr. Vore jag tio år yngre och inte hade barn - eller känslomässigt kunde klara mig utan dem i ett halvår skulle jag åka direkt (nu klarar jag knappt de dagar när de är hos sin mamma, så det är inte aktuellt, men ni hajar). Så - kolla in Lagers blogg och hör av Er till honom om ni känner att:

"Jag är nog fan en kock som skulle kunna köra ett halvår i sydostasien utan att det gör så ont..."

Inga kommentarer: