fredag, augusti 21, 2009

Veckans absolut roligaste


Kom hem från en lång prommenad med lillkillen förut idag och fann ett paket på hallmattan! Kul, tänkte jag, undrar vad det är?

Jo - det var den - visar det sig - fantastiskt fina nya boken "Svamplycka" av husguden Jens Linder och Pelle Holmberg.

Jag säger det med en gång - jag kan inte skriva en rättvis recension av den här boken. Dels har jag bara hunnit titta lite på bilderna och konstaterat att jag kommer att laga ett par recept (ett heter t.ex. "svampgryta i det fria" och är fotat på ett likadant friluftskök som det jag har!) och dels är Jens Linder en av mina absolut största hjältar, tillsammans med Anthony Bourdain, Måns Falk och Kinna Jonsson (som alla skriver fantastiskt om mat!)

Så jag skriver det bara rätt ut:

WOW. Vad kul. Och den här boken skall jag verkligen läsa! Jätteskoj med en temabok om svamp. Och speciellt nu i höst när det funnits så mycket svamp ute! Det här känns jättekul!

Inga kommentarer: