onsdag, januari 02, 2008

Thai-kyckling

IDag har jag börjat jobba igen efter julledigheten, och kom tillbaka till ett kök som idag skulle laga mat till typ 20 stycken. I och för sig gjorde det inte sådär jättemycket heller, för jag hade egentligen ingen jätteidé om vad jag skulle göra idag. Det blev att rensa kylar och frysar och jag hittade då kycklingfileer och lite annat smått och gott:

Några kycklingfileer
Lite frysta grönsaker (broccoli, morotsslantar, lite seller, och lite sådär...)
En kvarts påse fryst hackad lök
Lite fryst hackad vitlök
1 burk (typ 2 kg) kokosmölk
1 dunk med tigersås
Kycklingfond på flaska.
Ris

Så det blev någon slags "thai-inspirerad kycklingwok. Det blev bra. Det som barnen inte åt upp gick åt till diverse lunchlådor så jag fick inte tillbaka något i disken. Skönt.

I morgon börjar operation frysstädning igen, fast med korv som tema, tror jag.

Inga kommentarer: