måndag, januari 21, 2008

Kosmisk rättvisa

När jag ikväll kom hem från att ha jobbat en vanlig arbetsdag, sedan storstädat köket (för det var inte gjort på ett tag) och sedan varit med på personalmöte kände jag mig som mosad mask i huvudet.

Min fantastiska fru hade gjort potatisvåfflor och ur frysen tagit fram lite Kalix-löjrom som jag fått av - även de fantastiska - föräldrarna. Med lite creme fraiche och röd lök kan resultatet inte beskrivas som något annat än "precis vad jag behövde".

Det tycker jag är någon slags kosmisk rättvisa! :-)

(Och nej - det är inte alls synd om mig ikväll. Längre.) :-)

3 kommentarer:

annamaria sa...

Hur mycket man än älskar att laga mat så är det alldeles underbart att få bli bjuden! Det smakar så ljuvligt - få åka hem till min 84-åriga mormor och äta köttfärslimpa eller rotmos. Fantastiskt är det!

Anonym sa...

På förekommen anledning: idag fick jag mitt tryckta ex av "Mums - porrnoveller från köket"... Beställd den 21/12.

FamiljenFriluft sa...

annamaria: Ja, verkligen! Det är verkligen vardagslyx!

O. Kul. Skriv gärna något om den på din blogg sedan!