tisdag, januari 01, 2008

Gott nytt år!

Ja, såhär under årets första skälvande timmar (nåväl - men när man stilla vaknat till lliv igen, i alla fall) får man väl önska alla ett riktigt gott (i ordets alla bemärkelser) nytt år. Mitt eget år kommer att fortsätta ungefär som vanligt. I morgon är det tillbaka till köket på Grantomta et tpar dagar, som gäller. Sedan är det dags för nya utmaningar i ett nytt (inte bara för mig, utan verkligen NYTT) kök, även det på förskola.

Jag brukar aldrig avge nyårslöften eftersom jag har så dålig karaktär att jag bara brukar lova saker som jag vet att jag kommer att kunna hålla ('jag lovar att inte ådra mig parkeringsböter i år... heller...'), men eftersom ni snart kommer att kunna läsa om det på andra ställen så:

"Jag lovar att det kommer åtminstone en ny bok under 2008". Eller 2009. Eller. När den är färdig, ok?!

Nyårsafton firades för övrigt den här gången ensam, i soffan, framför TVn, med ett glas päroncider. Lite torftigt och sorgligt kan tyckas, men jag hade det faktiskt bra. Jag har haft någon konstig maginfluensa i några dagar och orkade helt enkelt inte laga, äta eller ens tänka på nyårsmat, så Fru Värn och dottern fick åka till mormor och fira där i stället. Det gick ingen nöd på dem heller. De fick tydligen oxfile. Olika falla ödets lotter. :-)

Ha det bra. Och än en gång: Gott nytt år!

Inga kommentarer: