måndag, september 05, 2011

Jag - en gubbjävel

Jobbar ju på skola numer. Riktigt skoj. Jag trivs som fisken i vattnet. Det är nära hem, bra tider och som alltid - roligt att laga mat till barn. I mina arbetsuppgifter ingår det att laga lunch till ungefär 1000 personer om dagen. Samt mellanmål till ungefär 250 st. av dem. De yngsta. Barn i förskola och på fritids.

Idag stod jag i disken på eftermiddagen och tog emot disk från mellanmålet. Då märker jag att flera åttor och nior kommer med halvdruckna mjölkglas och munnen full av limpsmörgås. Jag frågar lite försynt genom diskluckan:

"Hörru - grabben - är inte du lite gammal för att äta mellis i matsalen nu?"

Varpå jag får svaret:

"Gubbjävel!"

Idag har det varit skolfotografering. Fotografen frågade oss vad vi hette och hade för arbetstitel, för att skriva in i skolkatalogen. Jag sade vid fotograferingen (som var på morgonen) "Jesper Värn, Kock" men höll på att på eftermiddagen gå ut och ändra till "Jesper Värn, Gubbjävel". :-)

Inga kommentarer: