söndag, september 18, 2011

Inspiration på en handduk

Min onda tvilling har en gång skrivit en sång på det gamla ordspråket "if life gives you lemons - go make a lemonade", appropå det där med att saker har en tendens att riktigt bli som man tänkt sig. Och att man då kan få råd som "att se en lösning i ett problem" av folk. Eller att "efter regn kommer solsken".

Just nu är mitt liv lite sådär - inte riktigt vad jag tänkt mig - och jag är lite skör. Känner mig stressad och ledsen och har dåligt samvete för att jag inte hinner med allt jag föresatt mig.

Hittade så - i en rolig butik i Forum, den här lilla kökshanddukten, som jag tyckte var så fin och mysig att jag bara var tvungen att köpa hem den. Och blir - förstås - lycklig och får ett leende på läpparna, varje gång jag ser den!

För visst är det så? Ibland behöver man någon som säger åt en att bita ihop. Att fokusera. Och göra det man ska. T.ex. i köket.

Inga kommentarer: