söndag, december 20, 2009

Julbordet 2009

Började så jobba igen. I fredags, närmare bestämt, var det så dags att lämna hemmets trygga vrå och i stället bege mig till "mitt andra hem" - egentligen ett hem jag ibland känner mig mer hemma i. Jag vet hur jag ska bete mig i mitt kök. Hemma (eller i "det riktiga livet" rent generellt) är jag inte alltid lika säker. :-) Nåväl. En riktigt bra dag att komma tillbaka i alla fall - för det var dags för årets upplaga av julbord.

Det blev ett litet julbord i år:

Tre olika sorters (hemgjorda) sillar
Gravad lax med (vår fantastiskt suveräna) hovmästarsås
Janssons Frestelse
Ägghalvor med (givetvis hemgjord) majonnäs och kaviar
Prinskorv och köttbullar
(Fruktat mästerlig) rödbetssallad
Kokt potatis
(Vår egna) julskinka
Kavring med gräddost


(Världens bästa kallskänka gör senapssill!)


(Och O. med ägg. (Ett ägg bland andra? :-) )


(Gravad lax)


(Mat - in action - ute på avdelning)


(Och så här vackert dukades det på avdelningarna!)

3 kommentarer:

kallskänkan sa...

Har jag gått från "nordens bästa" till "världens bästa" på bara ett par månader? nice!

O. sa...

Ett ägg? Ätt egg? Mer som ett par hundra. Och du glömde credda mig för rödbetssalladen, aight!

FamiljenFriluft sa...

Kallskänkan: Givetvis!

O.: Sorry.