söndag, juni 21, 2009

Off topic: Gamla bloggbekanta

I morgon är det måndag. Och "dagen efter midsommarhelgen". Oundlvikligen kommer vi att att på jobbet tvingas redogöra för hur våra midsomrar har varit. Men den här grejen - att skriva om hur det kan vara - har redan en annan "gammal bekant" eller kanske tillochmed "frikyrklig vän" skrivit om en gång i tiden - Emanuel Karlsten, killen som förresten är webredaktör för tidningen Dagens websida. Han hade en gång en blogg där han skrev rappt, roligt och personligt om olika företeelser och jag tycker att den här texten är bland det bästa och mest målande jag läst.

När jag läser den igen kollar jag in datumet. För det känns ju som att jag läste texten igår. Det är alltså två år sedan. Och jag kunde den fortfarande. Nästan ordagrant. Så finns det inte många som skriver.

Kolla in Emanuel.

Inga kommentarer: