tisdag, juni 09, 2009

Kalles prickiga


Fick härom veckan varuprover från livsmedelsföretaget abba och i påsen fanns en smältost med små korn av mildrökt kaviar - Kalles prickiga.

Så - hur smakar det då? Det smakar... ost... och lite salt. En liten syrlighet från den milt rökta rommen, men det smakar väldigt lite kaviar. Pålägget är vad man skulle kunna kalla "kaviar för folk som inte gillar kaviar" och jag - som inte tycker jättemycket om kaviar (och som föraktar kaviarprodukter som innehåller obskyra utblandningsmedel som banan) tycker att det smakar "helt ok", men det är inte en produkt jag kommer att köpa själv. Jag tycker helt enkelt inte att det är värt pengarna.

Tycker jag att man skall prova den här produkten även om man måste betala för den? Ja - om du t.ex. aldrig ätit svensk smörgåskaviar tidigare och vill ha något gott att t.ex. fylla en krustad med eller så, men produkten är lite... tråkig, tror jag är ordet jag söker.

Förresten - har ni sett att Ragazze-tjejerna har skrivit om det här? Och att de var ännu elakare än jag? Kolla in!

Inga kommentarer: