lördag, januari 27, 2007

Lördag före söndag

Lördag igår. I och för sig lördagen efter fredagen, lika mycket som lördag före söndag. Igår var jag riktigt risig. Jag har dragit med en förkylning, som dragit runt på jobbet i ett par veckor, men igår hade jag feber och grejer och fick tillbringa nästan hela dagen i sängen. Idag är det så lördag. Lördagen före i morgon, som är söndag. Söndagen då jag skall ha lagat mat till ett sällskap på Kåren. Det känns i och för sig kul, men jag är rätt trött och sliten. Dessutom har jag inte så mycket inspration.

Det måste vara något enkelt, "skalbart", så att jag kan fixa till någon portion extra ifall det dyker upp någon som inte anmält sig. Samtidigt får det inte vara något "konstigt" som couscous eller pasta eller något. Helst skall det inte heller vara något med ris.

Jag funderar i termer som gryta eller soppa, men har samtidigt ingen jätteinspiration, och har jag lärt mig något som kock så är det att om man skall göra gryta eller soppa måste en hel del av dig själv ned i den där kastrullen om det skall bli bra. Det går helt eneklt åt "en nypa kärlek" för att det skall bli bra. Och det har jag inte över. Inte idag.

Så jag vet inte riktigt vad jag skall göra.

Såhär, lördagen före söndagen.

Inga kommentarer: