onsdag, januari 03, 2007

Blinka lilla stjärnkock där...

Onsdag och "dagen efter" att Alex Nilsson gjorde sin TV-debut. Något som jag och alla matnördar reflekterat över idag. Givetvis har vi snackat om hur HAN skötte sig och vad vi tycker om själva programmet (man kan säga att programidén är bättre än Alex), men jag kan inte hjälpa att jag känner mig avundsjuk.

har själv börjat tänka i banor som går ut på att göra någon slags "online-matlagnings-TV-progra" och lägga upp på typ youtube eller något.

Fick Mail ifrån folk som inte kunnat kommentera min blogg, som mycket riktigt konstaterat att A) den är uppe igen och B) det gick inte att posta kommentarer om bruleepuddingsinlägget, för jag gjorde bort mig i "ompubliceringen" av bloggen. Life´s tough.

"nästan-svågern" Björn har emellertid hört av sig till mig på en Internetsajt och frågat om jag har något bra recept på Tacosalsa. Givetvis har jag det!

1 burk krossade tomater
1 finhackad röd lök
2 färska chilifrukter eller 2 tsk sambal oelek
En röd paprika
En grov näve salt
Lite spiskummin och paprikapulver

blandas i en bunke. Smaka av med paprikapulver och spiskummin tills det känns rätt. Möjligen kan man behöava slänga i någon matsked socker på slutet.

Enkelt, billigt och kanongott.

5 kommentarer:

Anne sa...

Eh. Vem är Alex, och varför har han varit i tv?

FamiljenFriluft sa...

Hej, Anne. Alex är Alexander Nilsson - min f.d. köksmästare på Culinar och mannen som genom sitt idoga dissande av mig och mitt arbete är den stått som största inspirationskälla för mina försök att ständigt bli bättre. Han leder "Middagen" som börjat gå på TV3. Se min tidigare post om TV-kockar...

Kul att se dig här, förresten. Din matblogg regerar!

Anonym sa...

Tackar ödmjukast för receptet! Nu skall jag se på Simpsons, viktiga saker det där...

FamiljenFriluft sa...

De rien, som vi säger, lite världsvant, på franska.

Anne sa...

A-haaa! Då är jag med. Jag blev tillfrågad om att vara med i det där :) Nej tack, inte riktigt min grej.. och inspelningarna var mitt i valrörelsen.