fredag, juli 10, 2009

Bloggtips: Smart mat

För ett tag sedan fick jag - efter att bl.a. fått inspiration av Stormhierta en idé att lägga ut ett kapitel ur min nästa bok här på bloggen. Jag fick massor av kommentarer och har reviderat nästan hela bokmanuset med kommentarerna som mall.

Några av Er som läser här mest regelbundet har sedan fått korrektur- och lektörstjänster och har kommit med ovärderlig input i det slutliga bokmanuset (och blir också tackade för det i slutet av boken!) :-) Men så fick jag av Stormhierta veta också att jag själv inspirerat hans fru i hennes skrivande. Att hon börjat jobba med ett eget bokmanus, och nu har hon faktiskt börjat blogga också.

Bloggen - Smart mat - är klart värd ett besök. Fina bilder och bra recept och dessutom med tips om pris på råvarorna. Temat är - som bloggen antyder "smart mat", d.v.s. 'klimatsmart och mat man mår bra av' - eller 'south beach'-mat om man så vill. Kul. Och - som sagt - bra skrivet.

Så: Kolla in den!

Inga kommentarer: