fredag, mars 24, 2006

Thank God it's Friday...

Det är freadg. Jag är ledig, för första fredagen på jättelänge. Kroppen ömmar och jag är stel och svullen i snart sagt varje led...

Det kostar på att ligga på topp, intalar jag mig.

Jag träffade Mackan - min tvillingbrorsa, som var i Stockholm ett par dagar för att göra något TV-grejs. Kul. Kul att ses. Kul att det går bra för honom. Idag skall han lansera sin bok. Den har varit så jättehemlig, så jag har inte en aning om vad den handlar om eller någonting, men den verkar handla om humor och Gud på något sätt. Känns i och för sig som ett rimligt ämne att skriva om om man är f.d. pastor och numer stand-up komiker.

Snackade med Jonas - min gamla köksis från Jensens idag. Han hade flyttat tillbaka till Malmö och skaffat barn och grejer. Vi enades om att vi skulle höras snart igen. Jag saknar ibland att jobba med Jonas och Uffe och de andra från Jensens, även om jag inte saknar Jensens för fem öre.

Det verkar ingen av oss göra förresten - alla jag träffar som jobbat där säger att "Jensens är ett himla skithål". Även om maten var bra och det var bra arbetskamrater är tempot för högt. Dessutom är det - i alla fall i Stockholm - lite för dåligt utbildad servis, så dethänder att gäster blir arga och sådär, när de får fel grejer eller det tar för lång tid att få dem.

Nåväl. Det var kul att snacka lite med Jonas i alla fall.

Igår, när jag träffade Mackan fick jag förresten en cymbal - en Meinl Meteor 16" crash - som jag skall provspela ikväll, tror jag. Det var länge sedan man hann med att öva något speciellt på trummorna, men jag lirar i varje fall trummor några gånger i veckan. Vore kul om man hann öva mer bara...

Fick ett par portioner på mammas "fisk på grön bädd" som jag skall testa ikväll, och se ifall den är så bra som jag minns den. Skall kolla om jag kan komma på något sätt att "optimera den" receptmässigt för 100 tallrikar också, ifall den är bra, så kommer den in på menyn om någon vecka som "dagens fisk". Det är fortfarande mamma som är den största kocken i familjen.

Igår var det kaos på jopbbet. Mjölkbeställningen kom inte, ärtsoppa och pannkakor (500 pankisar - DET är inte kul!) och så med en ny tjej som vickade i köket. Det blev vårrullar och oxjärpar till kvällen sedan, så hon bara hade att värma grejerna i ugnarna... Har inte kollat hur det gick, men ingen ringde på telefonen, så det brukar betyda att det gick ok.

Nu skall jag ta ett bad innan jag går och hämtar Elma hos dagmamman och sedan skall vi handla skor. Tydligen kom lönen idag, så nu får man handla innan måndag, då man är fattig igen! :-)

Vi hörs.

Inga kommentarer: