torsdag, mars 02, 2006

Roliga leksaker...

Har förresten glömt att skriva att mitt kök nu är komplett. Eller. Jag kan inte - just nu - komma på något mer jag vill ha till det. Eller, jo, jag vill ha ett sexigare kök, men nu har jag alla verktyg i köket jag kan tänka mig att jag behöver, på ett tag.

Jag fick ju för ett tag sedan en sedan länge efterlängtad fritös av mina föräldrar. Jag fick den egentligen i 30-årspresent, men den kom några månader senare, för just den modellen jag ville ha fanns inte när de skulle handla den.

Sedan fick jag en sådan där "vevvisp" i julklapp. Ni vet en sådan där "i stället för elvisp". Jättebra till att vispa t.ex. maräng med, när man skall vara lite lätt på handen i början, men sedan vispa tills man får stora biceps.

Igår fick jag så en grej jag velat ha i flera år - en köksblåslampa. Den kom utan gas, så jag har inte hunnit testa den än, men den är jättesnygg. Och det är bara så himla kul att bränna sockret på sina creme brulee med den, så man bara MÅSTE ha en, egentligen.

Jag undrar vad jag skall önska mig till köket nu? Silikondukar har jag hört är poppis bland modemedvetna kockar, att baka på och annat... Hmm....

Inga kommentarer: