måndag, mars 27, 2006

Tell me why I don't like mondays...

Bob Geldofs röst ekar ur den lilla högtalaren på bordsradioapparaten. Boomtown Rats sjunger smäktande ut att de vill skjuta hela världen och undrar sedan lite filosofiskt varför de inte gillar måndagar... Hmmm...

Själv är jag hemma från jobbet. Jag är sjuk och/eller vårdar sjukt barn. Elma och jag har bägge feber. Elma hostar och jag är snorig. Så det blir en dag när jag "jobbar hemifrån" idag. Det finns ju alltid administrativa grejer att göra som köksmästare. Beställa grejer, skälla på leverantörer som inte tar sitt jobb på allvar, lägga schema, skriva matsedel, planera inköp och så vidare...

På onsdag har vi någon slags festkväll på jobbet, så vi skall göra trerätters middag, med rtoast skagen, grillbiff och potatisgratäng och så någon inspirerad dessert. Vi får se vad det blir.

Nu skall jag gå och snyta mig och Elma. Vi hörs.

Inga kommentarer: