lördag, oktober 29, 2011

Jo, kraven att jobba i skolkök ändras ju hela tiden. Du kanske vet någon kurs du kan gå...?

Vi pratar, som alltid, HonSomBestämmer och jag, några minuter i arbetsdagens slut om hur vi tycker dagen gått. Om saker vi tycker har funkat särskilt bra ("Den där wasabikrämen var ju en bra ide att ställa ut! Jäklar vad de åt rökt lax till din gröna ärtsoppa...") och saker som måste funka bättre ("Vi måste snabba oss i disken nästa gång, vi har inte så många tallrikar... Och ingetställe att ställa fler på. Vi måste helt enkelt se till att jobba fortare där inne..."

Eftersom vi båda är nya i så här stort skolkök handlar ofta pratet om "tjänstens krav" och vad vi behöver lära oss mer om. Vi kollar i kurskataloger och utbildningsprospekt, men har hittills inte riktigt sett något vi tycker passar oss riktigt.

Men idag läser jag i en artikel om hur ett kreativt skolmåltidsbiträde i Östhammar kommit på ett sätt att hålla humöret uppe på barn som fått vänta på dagens rätt och inser att jag nog ska föreslå en kurs i... exotisk dans.

2 kommentarer:

Karin sa...

Ok jag erkänner, det var jag som röstade "du är dum". Bara för att du förtjänar det. Inte just det här inlägget, utan hela du. Alltså, du la ju ner bloggen! Jag i min enfald lät den ligga kvar i google läääänge, för jag trodde att det inte var sant, egentligen. Men så tog jag bort den, tillslut, allt hopp var ute. Fällde en tår och klickade "ta bort". Så NU hittade jag den. Toppen den är tillbaka. Hurra. För typ ett halvår sen... och du har inte sagt nåt... Skäms, hårda ord och grrr på dig!!!

Kul att du är tillbaka :-) Bloggen är tillbaka på min igoogle och livet myser igen. Kramisar FD LocusKarin

FamiljenFriluft sa...

Tack.... Tror jag... :-)