fredag, november 04, 2011

Fredagstema: sitter fast

Deltar ibland i sådana där fotoutmaningar. Veckans tema hos Sinneskatten är sitter fast. Och det känns det ju onekligen som att man gör ibland.

Jag har länge suttit fast i en obehaglig känsla av skrivkramp, här på bloggen. Jag har suttit fast med skriverierna och inte fått ur mig något alls. Det har helt enkelt kännts som om alla bra, roliga tankar suttit fast, där inne i huvudet.

Men så såg jag på öland förra helgen, bl.a. Den här statyn, som jag tycker talar till mig. En skulptur vars huvud också sitter fast...

4 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Vi är nog många som på olika sätt känner igen sig i den skulpturen. Men jag hann tänka på "gömma huvudet i sanden" innan jag läste din vinkling... som jag kände igen mig i ;-)

Kerstins foto sa...

Vilken annorlunda staty, tycker lite synd om stackarn när huvudet sitter fast.
Ha en fin helg.

SigridfraEnget sa...

Jag gillar tolkningen och förstår precis tanken bak...

Jah Hollis sa...

Ja, det var fin symbolik i den skulpturen. Och den där känslan när det gäller att skriva på bloggen känns igen.