fredag, april 28, 2006

Gomenasai...

Har - sedan vi fick digitalbox - tre musik-TV-kanaler. Det är kul. Mycket musik blir det. Bäst just nu är "VH1", som kör rätt mycket gamla grejer från 80-taket och sådär, men ibland slänger in något nytt örhänge.

Har, efter att tidigare dissat dem helt, fått en ny favoritlåt: Gomenasai av inga mindre än T.a.t.u. - ni vet de där ryska småtjejerna som det var ett sådant skandalrabalder om för några år sedan? Ja - jag hajar att jag är ett offer för hela den komersiella grejer och att jag - som lagom gubbsjuk 30+ - årig snubbe är målgruppen, men hey - man måste ge dem att låten är bra.

Redan när introt och bitar av refrängen samplades av Flipsyde på "Happy Birthday" tänkte jag "oh - det här är bra, undrar vem som gjort originalet. Det här är så bra att han inte kommit på det själv." Jag hade rätt, visade det sig. Precis som det tog Eminems "Stan" för Dido att slå igenom med "thank you" tog det en arg hiphop-gangster-wannabe-jag-är-en-jäkligt-
pinsam-snubbe-som-tjabbar-om-att-sälja-crack-och-skjuta-folk-i-ansiktet-snubbe
att lyfta fram det här lilla örhänget. Synd. I den kulinariska världen skulle detta kunna liknas vid folk som kommer på att majonnäs faktiskt är riktigt, riktigt gott genom att ha ätit junket som McDonalds har på sina McFeast.

Hmm.

Serverade köttsoppa igår. Den blev helt ok. Gjorde den på ytterlår och den fick stå länge, länge. Smaken blev jättebra, men buljongen blev lite för grumlig för min smak. Jag VET att man kan klarna den med äggvita, men jag lät bli för att inte få en kaka av alla grönsaker som ett skum på toppen efteråt.

Till middag serverade vi spaghetti och skinksås. Det är lite sådär... Jag vet inte. Jag har ju en kollega som skulle laga mat härom dagen och då skulle det vara spaghetti och köttfärssås. Men hon hittade ingen spaghetti sa hon. "Den är slut", men jag berättade att jag både hade spaghetti hemma sedan tidigare och hade köpt ny bandspaghetti. Hon gjorde i alla fall något annat, vilket flera av gästerna blev lite putta på, eftersom det stod "Spaghetti med köttfärssås" på matsedeln som suttit uppe ett tag...

Det blev således spaghetti igår. Med skinksås i stället, eftersom köttfärssåsen serverades till ris och/eller potatis i stället...

Cicci - min duktiga kallskänka som vickat hos mig sedan i februari kommer förmodligen att börja jobba på ett annat hak snart. Trist. Jag gillar henne verkligen och hon är skitduktig. Samtidigt kan jag inte erbjuda henne fast jobb, så länge W inte begär tjänstledigt eller så. Jag kan inte ens ge henne "fast vik" så länge jag inte vet hur länge W är borta.... Gomenasai, I guess...

Inga kommentarer: