tisdag, februari 15, 2005

Listor på bloggar...

Har förstått att det här med listor på bloggar är en speciellt häftig grej, och att man använder SAMMA listor som man läser på andras bloggar, så när jag läste den här listan på Johannas matblogg var jag ju bara tvungen att fylla i den och lägga upp den, jag med:

Grooming products
Shampoo: Lush mjällschampo
Moisturizer: Eh... Använder aldrig sådana grejer. Har en i ansiktet, sådan där "after shave moisturizer" från Nivea när jag har rakat mig.
Perfume: Ingen
Razor: Gilette Mach 3
Toothpaste: Colgate
Beauty product: Ehm. Känner att den här listan kanske inte var för mig i alla fall... :-)

Electronics
Cell phone: Nokia, tror jag, som är typ 5 år gammal. Använder den aldrig.
Stereo: En "alltiallo"-stereo från något lågprisbolag. Köpt begagnad.
TV: Sanyo - 28". Stereo-TV
Computer: IBM Thinkpad 390 X (P2 från Dackefejden, typ.)

Home
Coffee Maker: En mocca/espresso-kanna man har på spisen.
Köksfläkt : standard
Grillpanna : Jajemen. Min är inköpt på Kitchen eller Verner och Verner. Titanbeläggning. Bra panna.
Stekpincett : Ja, flera stycken. Gastromax. Favoriten har jag fått i gåva av ramlösa som någon reklamgrej när jag lagat mat åt någon som jobbat där.
Kniv: På jobbet använder jag min gamla Wüsthof classic oftast, eftersom den ligger bäst i handen och hemma har jag ett set från WMF som jag tror heter "Spitzenklasse", men när jag skall laga något gourmet-aktigt använder jag ibland en speciell kniv som jag fått av mina föräldrar när jag blev pappa - en Sabatier "P", lite bredare kock-kniv. Riktigt bra och enkel att hålla vass.
Stationary: mmm oh ja, mycket brevpapper för det är så fint men jag skriver ändå helst på dator för det går så snabbt

Beverages
Bottled water: Gillar San Pelligrini
Coffee: Espresso. Med vanilj.
Tea: Oftast kamomillte
Vodka: Dricker inte längre sprit.
Beer: Samma här - alkohol och jag är inte kompatibla, men det händer att jag dricker lättöl. Då är det ofta något halvmörkt som falcon bayerskt eller så.
Wine: Inte vin heller, således.
Läsk : CocaCola och SanSao

Clothes
Jeans: Nu senast blev det jeans från kappahl, tror jag. Jag har ett par gråa, med sådan där snickarficka på benet, som jag tycker är jättesköna. De har jag så fort jag kan.
T shirt: Oftast svarta med tryck på. Har fått nya tröjor i veckan av min fru som jag skall börja använda mer. De är mer färgglada.
Dresses: Aldrig.
Briefcase: Nej, ryggsäck!
Sneakers: Har nästan aldrig gymnastikskor, men har ett par dojor från Ecco som är sådana där "trekking"-dojor som jag gillar skarpt.
Watch: En från Gul. Var billigaste med "dykarring" som jag tycker är snyggt, i klockaffären i orminge för två år sedan. Har bytt armband på den till ett i rostfritt, någon gång i höstas. Den är jag riktigt nöjd med.

Favorite Places
Jämtlandsfjällen, storbritanien, hos mamma och pappa - var det än är, gamla stan i Stockholm, kulberget i Nacka.

Necessary Extravagance
Böcker, choklad, äta ute - fast det har blivit väldigt lite av alla på den senaste tiden.

4 kommentarer:

skrivo sa...

Vad är Kulberget i Nacka, eller rättare sagt, VAR är det?

Listor är till för att snos och klistras in. Ju fler "tjuvar", desto bättre!

Apropå grillpanna, är det värt priset? Blir det så mycket bättre stekt i en sån? (Speciellt om man inte äter biffar så ofta.)

FamiljenFriluft sa...

Johanna: Well. Jag använder min grillpanna rätt ofta. Jag "grillar" t.ex. grönsaker som squash och paprika för att garnera maten. I övrigt gör jag ofta grillad tonfisk och så förstås en och annan köttbit, så visst, för MIG har den varit jättebra. Jag tycker att ett kök inte är riktigt komplett utan att man kan göra grillränder på käket hemma! :-)

Kulberget ligger "nedanför" Jarlaberg, mot vattnet, i Nyckelvikens friluftsområde och är en av Stockholms, enligt mig, trevligaste klätterklippor.

Elin sa...

Jag gillar min grillpanna, allt blir snyggare när man steker med den :D

FamiljenFriluft sa...

Väl talat, Elin! Det är sant. ALLT blir snyggare med grillränder! Utom ens fingrar. :-)