lördag, augusti 25, 2007

For your eyes only

Tjaba, gänget! Jag är ledsen att jag inte skrivit på ett tag, och det kommer tyvärr att dröja ett tag innan jag skriver igen. Det finns en naturlig orsak, och den är inte så svart som några av Er målat upp för sig. Jag lever. Jag mår - efter omständigheterna - bra.

Men det finns, som ni kan förstå av den meningen - just "omständigheter". Den 8:e augusti sprack hornhinnan på mitt "bra" öga, och jag fick opereras akut. På höger öga ser jag - just nu - skillnad mellan mörker och ljus. På vänster öga ser jag - sedan tidigare - väldigt lite. Såpass lite att jag inte kan läsa vad jag skriver. Eller något annat heller, för den delen. E-post, bloggkommentarer etc. är alltså lite svårt att reagera på.

Så - för att göra en lång historia kort - det kommer att ta ett tag innan jag skriver igen. Jag väntar på en hornhinnetransplantation, och den kan komma att infalla någon gång under september. Efter den krävs lite konvalicens innan jag åter kan läsa, men så snart jag kan läsa kommer jag att börja skriva här igen...

Vad det gäller tävlingen måste ju en vinnare utses i tävlingen om glass, och om "min sushikompis Lars" hjälper mig kommer vi att ha en final här på sidan, med en liten omröstning här ute i mariginalen till höger.

Tills vi hörs igen. Kram, alla.

Ni som vill - ring mig gärna. På mobilen. Den är på ibland och jag uppskattar samtal. Jag grejar bara inte att läsa mail och så just nu.

För Er som inte har numret är det: 0730 37 67 96.

Vi hörs.
/Jesper
(Med hjälp av Sushi-Lars)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med operationen

Anne sa...

Men usch då. :( Hoppas allt går bra med operationen.

Kinna Jonsson sa...

Vad hemskt!! Hoppas operationen går bra och att du kryar på dig snart. =) Kinna

Elin sa...

Oj vad tråkigt! Här hålls tummar för att operationen blir snabbt och att resultatet blir fint!

Ilva sa...

Ja, jag håller också tummarna för snabb operation, snabbt och smärtfritt (om det nu går) tillfrisknande och att allt blir bra!

Anna-Eva sa...

Aj, aj, aj så hemskt. Hopas att op går bra och du kommer tillbaka snart.

KARLAVAGNEN sa...

Inte bra detta med Ögonen!!! Men stort GRATTIS du vann Aftonbladets tävling!!! Hipp Hipp Hurra!!!

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

Hej, vill bara gratulera till vinsten i af. Grattis grattis