måndag, maj 02, 2005

På ostfronten inget nytt...

Tjaba, alla.

Livet går sin gilla gång och mycket hinner hända mellan varven, vilket gör att man inte hinner med att skriva och när man sedan skriver så finns det så mycket att skriva att man inte vet var man skall börja...

Nåväl.

Sedcan sist har jag först och främst varit i Frankrike. Det var ball. Vi var där, min fru och dotter och jag, och åt gott och var riktigt turistiga. Kul. Och bra käk. Typiskt franska "husmansrätter" som boudin noir, biff med bearnaise, köttgryta, efterrätter som tarte tatin och crème brûlée. Kul och gott och väldigt trevligt, kan man väl sammanfatta det hela som. Och kul att man faktiskt kan mer franska än man tror, sådär, när man är ute och reser.

Här hemma har jag fått vara kökschef ett tag, då vår ordinarie har varit på semester. Vi har haft en del vikarier inne och man kan väl säga att om man har ordet "kock" på sin CV kan man tydligen inte alltid laga mat. Nåväl. Det har gått bra, men ibland har jag blivit lite tjurig på folk som i köket på allvar frågat hur de skall göra potatismos eller persiljesmör.

Jag kommer att skriva mer utförligt sedan om både frankrike och lite vad som händer i köket, men just nu har jag helt enkelt inte riktigt tid.

Vi hörs.

3 kommentarer:

Maria sa...

Bra att du inte lagt ner bloggandet iaf! Blev lite orolig där ett tag... :-)

Frankrike låter nice!

Elin sa...

Ser fram emot franskmatuppdatering!

Anne sa...

Trevilgt med Frankrike! Åker själv till Paris på fredag för att fira födelsedag, det ska bli så mysigt. :)