torsdag, mars 17, 2005

Ny lista

Hittade följande på Elins blogg och tyckte den var lite kul, så - med bandagerat pekfinger och risk för felskrivningar:


01 Öppna en bok du har i närheten, slå upp sidan tolv och citera den fjärde meningen.
"Följ allemansrätten till punkt och pricka och använd sunt förnuft, så kanske även dina barn kan klättra här och njuta av omgivningarna" Citerat från "Klättring vid Ågelsjön" av Fredrik Schlyter.

02 Sträck ut din vänstra arm så långt du kan. Vad rör du först vid?

Min kameraväska.

03 Vad har du på dig just nu?

Svart T-tröja med tryck, bruna byxor från prana. Typisk "hemma och sunka"-klädsel.

04 Vad finns på väggarna i rummet du sitter i?
Ett kort på ett fallskärmshopp jag gjorde för några år sedan, några teckningar och vykort och så min karta från Kilimanjaro, med bl.a. Göran Kropps, Renata Chlumskas, Staffan Heimserssons och Paul Bonczs autografer på.

05 Hur ser det ut utanför fönstret?
Snö. Utanför går en gångväg mellan husen. Jag ser en liten lekplats och sopstugan något hundratal meter bort.

06 Vad har du för bakgrundsljud just nu?
The Who - "Behind blue eyes"


07 Vem sov du senast tillsammans med?

Min fru. Och min dotter. Och, tror jag - en av katterna.

08 Om du ska ge bort blommor, vad väljer du?
Det är olika, men jag har gett bort bonsaiträd några gånger. Till mamma är det ofta gula tulpaner, för det gillar hon.

09 Har du någon gång haft på dig pyjamas ute bland folk?
Njae.


10 Vilka är dina tre favoritsaker i sovrummet?

En ram med bilder från vårat bröllop, sängen - förstås, och så har jag min gamla nalle, som jag fick när jag var precis nyfödd kvar, och den är givetvis laddad med ett ton nostalgi.

11 Vilken färg har du på duschdraperiet?
(Fick gå ut och titta) - det är vitt, visar det sig. Jag har aldrig tänkt på det förut. Det är min fru som handlar sådant.

12 Vad finns bakom dig?
En bokhylla med bl.a. gamla klättertidningar och några årgångar av "Gourmet". Och så kartan från Kilimanjaro.

13 Har du någon gång använt Tradera?
Nej. Men jag har köpt och sålt begagnad friluftsutrustning på utsidan, några gånger.

14 Favoritfika på café?
Nästan vad som helst, så länge det är med kompisar och man har tid på sig att fika ordentligt. Smoothie på Tullys på Götgatan är i och för sig riktigt mysigt.


I övrigt har jag idag bytt förbandet på fingret och det var så skönt... Det hade blodat rätt mycket, men nu verkade det hålla upp något sånär, så det droppade bara lite, just när man bytte kompresserna. I morgon, och i helgen hade jag i alla fall tänkt att jobba, fast det får ju bli med latexhandske och så...

Inga kommentarer: